Fotoreportage | Zion National Park

De laatste fotoreportage is alweer meer dan twee maanden geleden, dus de hoogste tijd voor een nieuwe fotoreportage! Dit keer nemen we jullie graag mee naar Zion National Park in de Verenigde Staten. Wij waren hier in 2015 en hebben er een heerlijke tijd gehad. We vonden het zelfs één van de mooiste national parken, welke we destijds hebben bezocht. Zion National Park ligt in de Amerikaans staat Utah en trekt elk jaar bijna 3 miljoen bezoekers. Doordat we in een moordend tempo door de Verenigde Staten reisden, hadden we van te voren veel uitgezocht. Zo stonden er voor Zion de twee bekendste hikes van het park op de planning The Narrows en Angels Landing.

Helaas hebben wij de Narrows hike moeten overslaan, omdat Jelmer een dag eerder in Bryce Canyon was gevallen en hierdoor een wond aan zijn been had. Bij de Narrows hike loop je soms tot je middel in het water, en dat leek ons op dat moment niet heel verstandig. Gelukkig is Zion National Park behoorlijk groot en hebben we twee leuke alternatieve wandelingen gedaan. We begonnen met de Watchman Trail, wat een relatief eenvoudige en onbekende trail is. Doordat de trail wat onbekender is kom je onderweg bijna geen toeristen tegen. Na de Watchman trail hebben we ook nog de gecombineerde Kayenta en Emmerald pools hike gedaan. Deze hike vonden we zeker een aanrader en is ook erg leuk om met kinderen te wandelen! De tweede dag gingen we voor de bekende Angels Landing samen met onze vrienden Merle en Bouke. Merle en ik hebben doodsangsten uitgestaan en voor iedereen met ook maar een beetje hoogte vrees zou ik deze wandeling afraden, maar wat waren we blij toen we uiteindelijk onze angst hadden overwonnen en de top hadden bereikt! Benieuwd geworden naar Zion National Park? Kijk dan snel verder.

Watchman Trail

4 gedachten over “Fotoreportage | Zion National Park

• 6 december 2017 om 07:57
    Permalink

Wauw, wat mooi! Ik hoor vaker dat dit een van de mooiste parken is en ik denk dat men zomaar eens gelijk kan hebben.

• 6 december 2017 om 09:03
      Permalink

Mocht je ooit naar Amerika gaan, kan je Zion inderdaad niet overslaan!

• 6 december 2017 om 23:42
    Permalink

wow! knappe foto’s. En knap dat je Angels Landing gedaan hebt. Ik ben er zelf al 3 keer geweest, en heb me nooit aan die hike gewaagd, net voor de hoogtevrees 🙂

• 7 december 2017 om 09:14
      Permalink

Hi Marie-Lise, nou ik moest mezelf ook echt een paar keer bij elkaar rapen. Eenmaal boven was ik zo super blij, maar dan begint eigenlijk de ellende pas: je moet weer naar beneden haha. Op weg naar boven heb je telkens de keuze, loop ik door of haak ik hier af. De terugweg is er geen keuze meer, je moet naar beneden haha!