In een kokosnoot| Jordanië

Als jullie ons een beetje volgen, zal het je waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat we vorige week 9 dagen in Jordanië waren. Een prachtige reis wat meer was dan we van te voren hadden gehoopt en verwacht. De prachtige cultuur, de diverse natuur, de historie en de gastvrije locals maakten deze reis tot een geweldige ervaring. Ondertussen zijn we alweer een paar dagen thuis en is het dus tijd om jullie mee te nemen naar Jordanië door middel van dit fotoverslagje. Jordanië in een ‘kokosnoot’ kijk je mee?

Dag 1| Amsterdam – Amman
Vrijdagmiddag vertrokken we richting Schiphol waarna we via een tussenlanding in Frankfurt om 01:30 zaterdagochtend aankwamen in de hoofdstad van Jordanië. Na het regelen van onze visa werden we door een taxi naar ons hotel in het centrum van Amman gebracht.

Dag 2| Amman en Jerash
Na een kort nachtje van 3 uur slaap vertrokken we zaterdagochtend richting de hoofdstad Amman. Hier bezochten we de Al-Husseiny Moskee, het Romeinse theater en de Citadel met uitzicht op de grootste vlag van Jordanië! Na een lekkere lunch vertrokken we richting Jerash. Jerash is een oude Romeinse stad met resten van vele tempels, stadspoorten, zuilen en een theater.

Dag 3| Mount Nebo – Madaba – Little Petra
In de ochtend vroeg vertrokken want we hebben een druk programma vandaag. We begonnen bij Mount Nebo de plaats waar Mozes het beloofde land zag. Na het bezichtigen van Mount Nebo gingen we verder naar Madaba. Madaba is een leuk oud stadje welke bekend is vanwege de mozaïeken vloer in de Sint Joriskerk. Echter is het struinen door de leuke straatjes ook meer dan de moeite waard en vergeet zeker niet om een heerlijk broodje falafel als lunch te eten! Via de Kings highway reden we verder richting Little Petra, onderweg zie je prachtige vergezichten wat de Grand Canyon van Jordanië wordt genoemd! We kwamen met zonsondergang aan bij Little Petra wat een geweldig voorproefje was voor morgen: Petra!

Dag 4| Petra
Vandaag bezochten we Petra! We vertrokken in de ochtend om 07:00 en liepen om 18:00 de stad Petra weer uit en eigenlijk hadden we nog te weinig tijd! We hebben gelukkig wel erg veel in deze tijd kunnen zien. Zo zijn we helemaal naar de Monestry gelopen en hebben we de Al-Khubta trail gelopen. Aan het einde van deze trail heb je een prachtig uitzicht van bovenaf op de Treasury!

Dag 5| Wadi-Rum
Onze dagrugzak is gepakt want vanavond slapen en eten we middenin de woestijn bij de Bedoeïenen. Na aankomst bij de Bedoeïenen werden we als eerste getrakteerd op een lekkere lunch. Na deze lunch gingen we met een jeep verder de woestijn in waar we prachtige rotsformaties hebben gezien. Het was een heldere avond waardoor we hebben genoten van een geweldige zonsondergang en een prachtige sterrenhemel.

Dag 6| Aqaba
Na de zanderige woestijn is het tijd voor de badplaats Aqaba! Vanaf Aqaba heb je zicht op de 3 omliggende landen Egypte, Israël en Saudi-Arabië. In Aqaba hebben we een wandeling gemaakt door het stadscentrum en langs de publieke stranden aan de Rode Zee. ’s Middags hebben we lekker rustig aan gedaan en een boekje gelezen bij het zwembad.

Dag 7| Dode Zee
Vanaf Aqaba reden we in een uurtje of 4 naar de Dode Zee. De Dode Zee is het laagste punt op aarde met een zoutgehalte rond de 33%! Door het hoge zoutgehalte kun je in het meer drijven. Je loopt tot je knieën in het water, laat je vallen en je drijft! Een super leuke belevenis, en natuurlijk hebben we ons zelf nog even ingesmeerd met de modder welke door de aanwezige mineralen goed is voor je huid!

Dag 8| Dode Zee
Alweer de laatste dag in Jordanië. We hebben heerlijk uitgeslapen, en hebben ons daarna verplaatst richting het zwembad om een heerlijk dagje te relaxen. ’s Middags konden we het toch niet laten om nog een keertje te gaan dobberen in de Dode Zee!

Dag 9| Amman – Amsterdam
Helaas is deze fantastische reis alweer voorbij. We hebben genoten en zijn verrast door dit geweldige land. Om 16:20 vertrok onze vlucht vanaf Amman en met een tussenstop in Wenen waren we om 23:30 weer thuis!

5 gedachten over “In een kokosnoot| Jordanië

• 7 mei 2017 om 11:18
      Permalink

Thnx Kim! Inderdaad als je ooit weer deze kant op komt… GAAN!

Beantwoorden
    • 7 mei 2017 om 11:17
      Permalink

Dankjewel Reisfreaks! Het was inderdaad een erg indrukwekkend land en zo de moeite waard!