In een kokosnoot| New York

Vorige week ben ik voor het eerst in New York geweest en wat was het gaaf! In een paar dagen tijd hebben we veel van de stad kunnen zien en heb ik een heerlijke tijd gehad met mijn vriendinnen. Ondertussen alweer meer dan een week aan het werk, dus de hoogste tijd om jullie mee te nemen naar New York!

Dag 1| Amsterdam – Keflavik
Na een dagje werken vertrok ik woensdagavond naar Schiphol. Mijn vriendinnen waren al op Schiphol en na een hapje eten vertrok onze vlucht om 22:15 richting Keflavik, IJsland! Om 23:30 lokale tijd landen we na een prima vlucht in IJsland, waar onze huurauto al op ons stond te wachten. In onze overstap van 11 uur hebben we heel wat moois van IJsland kunnen zien en hoop ik hier ooit nog eens terug te komen!

Dag 2| Keflavik – New York
De volgende ochtend vertrok onze vlucht om 10:30 richting New York, omdat we een nacht niet geslapen hadden kwamen we behoorlijk gebroken aan in New York. Maar IJsland was het meer dan waard! We pakten een taxi naar ons appartementje in Brooklyn en na een beetje geïnstalleerd te zijn besloten we de metro te pakken naar onze vrienden, welke vorige jaar naar New York zijn verhuist. We hebben samen heerlijk een hapje gegeten en zijn daarna vroeg ons bedje in gedoken.

Dag 3| New York
Omdat we bijna allemaal voor de eerste keer in New York waren wilden we vooral de bekende bezienswaardigheden zien. We hadden de New York citypass aangeschaft en besloten om vandaag te wandelen over de Brooklyn bridge en Wallstreet, het 9/11 memorial & museum te bezoeken en een bezoekje te brengen aan het Vrijheidsbeeld! Ik vond vooral het 9/11 museum erg indrukwekkend door de diverse geluidsfragmenten welke je hoort! Helaas hadden we niet heel erg mooi weer waardoor we tijdens onze boottocht richting het Vrijheidsbeeld niet een heel vet uitzicht hadden op de skyline van New York.

Dag 4| New York
Na een heerlijk ontbijt bij Bread Brothers, een boordjeszaak waar ze bagels verkopen met meer dan 24 soorten creamcheese, staat vandaag het Empire State Building op de planning. Met de citypass kunnen we het gebouw zowel een keer in de ochtend als een keer in de avond bezoeken. Helaas bleek het eenmaal boven behoorlijk slecht weer, waardoor het uitzicht kort gezegd niet optimaal was! Naast het Empire State Building hebben we vandaag een bezoekje gebracht aan het enorme Central Station en het overweldigende Times Square!

Dag 5| New York
Jaa, vandaag schijnt voor het eerste keer de zon. Het was de hele week al wel warm, maar meestal van dat broeierige weer. We beginnen de dag met een heerlijk picknick ontbijtje/lunch in Central Park en besluiten om fietsen te huren en Central Park verder te verkennen. In totaal hebben we in 3 uur heel Central Park doorgefietst en het is een echte aanrader om al fietsend door Central Park te gaan. We zagen mensen sporten, muziek maken of gewoon lekker relaxen precies het beeld wat je van te voren bij Central Park hebt. Na Central Park besloten we om heerlijk Amerikaans te eten bij Black Tap, lees: Hamburgers en Milkshakes! Oké, ik denk dat de foto voor zich spreekt! Na deze flinke maaltijd besloten we om richting Top of the Rock te gaan! Het was immers heerlijk weer wat gelijk staat aan een fantastisch uitzicht over New York!!

Dag 6| New York – Amsterdam
Alweer de laatste dag in New York. We zijn allemaal een beetje moe en besluiten om lekker te gaan winkelen en onze nagels te laten doen. Een echt meiden-dagje! Na een ontspannend dagje vertrekken we in de middag richting het vliegveld! Ik heb ongelooflijk leuke dagen gehad in New York en het was een heerlijke citytrip!