In een kokosnoot| Parijs

Wat hebben wij een heerlijk lang weekend in Parijs gehad! We waren beiden nog nooit in Parijs geweest, maar alle clichés van Parijs zijn waar. Het is een heerlijke stad om lekker te winkelen, er zijn mooie bezienswaardigheden, je kunt er heerlijk eten en het is een lekker stad om doorheen te slenteren. Het weekend is super snel gegaan en op het moment van schrijven zitten we alweer in de Thalys naar huis. De Thalys brengt ons in nog geen twee en een halfuur naar Rotterdam, vanwaar we de trein pakken naar Twente om daar de Kerst te vieren met familie. Benieuwd naar wat we allemaal in Parijs hebben gedaan? Lees dan snel verder.

Parijs uitzicht montparnasse

Dag 1 | Den Haag – Parijs
Onze wekker ging rond half zeven, omdat de Thalys naar Parijs om 08:58 vertrekt van Rotterdam. Vanaf ons huis is het een halfuurtje met de bus en trein naar Rotterdam centraal. Onderweg naar Parijs hebben we beiden nog even heerlijk geslapen en we komen uiteindelijk om half twaalf aan op Gare du Nord in Parijs. Vanaf Gare du Nord kopen we kaartjes voor het openbaar vervoer en nemen de RER lijn D naar ons hotel nabij het station Gare du Lyon. We kunnen meteen inchecken en het is een erg fijne kamer. De kamer zelf is niet heel erg groot, maar heeft alles wat we nodig hebben. Na een beetje gesetteld te zijn besluiten we om de wijken Le Marais en Les Halles te gaan verkennen. We beginnen met een heerlijke lunch en we bestellen beiden een broodje met avocado (we zijn fan sinds Peru) en een gepocheerd eitje. We slenteren wat langs de gezellige winkeltjes en eten de heerlijkste eclair ooit. ’s Avonds nemen we nog een bezoekje aan het prachtig verlichte Louvre en eten een heerlijke burger bij een gezellig restaurant.

Parijs Louvre by night

Dag 2| Parijs
We wilden vandaag naar een uitzichtpunt gaan om een super mooi en groot uitzicht over Parijs te hebben, het weer laat ons jammer genoeg in de steek en we besluiten om de planning van vandaag en morgen om te gooien. We beginnen met een lekkere bagel en een kop thee als ontbijt en nemen de metro naar Arc de Triomphe. Vanaf Arc de Triomphe lopen we de gehele Champs-Élysées af en er zijn een aantal leuke winkels welke we willen bezoeken. We hebben een doosje macarons gekocht bij Maison Laduree (erg duur, maar zo lekker!) en hebben een aantal proefpotjes mosterd gekocht bij een echte mosterdwinkel. Ik vind het altijd heerlijk om zulke winkeltjes te bezoeken. Na het aflopen van de Champs-Élysées en de omliggende straatjes is het inmiddels alweer 14:00 en de hoogste tijd voor een lekkere lunch. We lunchen bij een leuke Franse bistro met een heerlijke geitenkaassalade. Na deze heerlijke lunch vertrekken we richting de wijk Montmartre en bekijken de Moulin Rouge, welke we zo overdag zonder lichtjes toch behoorlijk vinden tegenvallen. We lopen nog wat door de gezellige straatjes en gaan vervolgens terug naar ons hotel, waar we in de skybar op de 16e etage heerlijk genieten van een glaasje wijn.

Parijs champs elysees arc de triomphe

Dag 3| Parijs
Vandaag is het dan eindelijk tijd voor de Eiffeltoren! We hebben hem natuurlijk al een paar keer gezien, maar vandaag willen we hem echt van dichtbij gaan bekijken. We ontbijten heel simpel met een croissantje in de hand en lopen als eerste naar de Notre-Dame. Na de Notre-Dame lopen we door naar een aantal leuke oude boekwinkels. De boeken liggen hier tot het plafond gestapeld en je zou hier uren kunnen rondneuzen. Vanaf hier nemen we de metro naar Tour Montparnasse (wolkenkrabber) vanwaar je een fantastisch uitzicht over Parijs hebt. We hebben vandaag gelukkig het mooiste weer van het hele weekend, maar het is nog steeds niet geweldig. Gelukkig is het uitzicht dat wel en genieten we van het enorme Parijs.

Gisteren hebben we de Sacré-Coeur overslagen in de wijk Montmartre. We willen deze bijzondere kathedraal en het uitzichtpunt op de heuvel toch nog bezoeken en gaan daarom nogmaals naar deze wijk. We maken nog even een foto voor de liefdesmuur en bezoeken de Sacré-Coeur van binnen. Ondertussen is het 17:00 en wordt het al bijna donker en we besluiten daarom om de Sacré-Coeur te beklimmen en te genieten van het fantastische uitzicht over Parijs! Het is inmiddels echt donker en gaan daarom nogmaals richting de Moulin Rouge. Zoals we al hadden gehoopt ziet de Moulin Rouge er ’s avonds (met de lichtjes aan), zoveel mooier uit als overdag! Mocht je ooit naar Parijs gaan, sla de Moulin Rouge overdag over, maar kies voor de avond. We zijn een beetje verliefd geworden op de lichtjes van Parijs en besluiten om deze laatste avond ook nog de Eiffeltoren en de Notre-Dame in het donker te bezichtigen. Het was een mega lange dag, maar wat hebben we heerlijk genoten van Parijs vandaag!

Parijs Montematre Moulin Rouge

Dag 4| Parijs – Almelo
Vandaag is het alweer tijd om afscheid te nemen van Parijs. Ik wil nog heel graag de grote kerstboom in Galeries Lafayette zien en we nemen voor de laatste keer de metro naar dit enorme warenhuis. Het warenhuis is een soort bijenkorf, maar dan nog groter en luxer. De kerstboom is dit jaar in het teken van snoepjes. Een super mooie en grote kerstboom hangt in de geweldige koepel van dit warenhuis. Mocht je ooit met kerst naar Parijs gaan, neem dan zeker een kijkje bij deze kerstboom. Hoelang we ook in een stad zijn, ik heb altijd het gevoel dat we te weinig tijd hebben. We hadden van meerdere de tip gekregen om de catacomben te bezoeken en we wilden nog graag het Louvré van binnen bekijken. Helaas hebben we hiervoor te weinig tijd gehad, wat natuurlijk wel een goede reden is om ooit nog eens naar Parijs terug te keren! We gaan nu genieten van een paar heerlijke kerstdagen met onze familie! Fijne kerstdagen allemaal!

Parijs la galerie lafayette Kerstboom Christmastree

4 gedachten over “In een kokosnoot| Parijs

• 8 januari 2018 om 08:54
    Permalink

Die foto van de kerstboom in de Galeries Lafayette, daar ben ik helemaal fan van! Zoveel kleur! Parijs is niet mijn favoriete stad, maar rond de feestdagen is het er wel erg mooi, heb ik zelf ook een keer kunnen ervaren. Heerlijk al die lichtjes in de stad.

Beantwoorden
    • 8 januari 2018 om 11:40
      Permalink

Ja, ik ook! Het was er echt mega druk in Galeries Lafayette, maar de kerstboom maakte alles meer dan goed! Ik vond Parijs verrassend leuk!