Onze dagen in Ao Nang Beach

We zijn helaas al weer een aantal dagen aan het werk en we hadden jullie natuurlijk nog een terugblik beloofd van onze dagen in Ao Nang Beach in Thailand. Een paar dagen geleden konden jullie onze avonturen in Bangkok lezen en vandaag nemen we jullie mee naar het zuiden van Thailand!

Vliegen naar Krabi

Vanuit Bangkok vlogen we in een kleine anderhalf uur naar Krabi in het zuiden van Thailand. We verbleven echter niet in Krabi zelf maar in het nabij gelegen Ao Nang Beach. Ao Nang Beach is een kustdorpje wat eigenlijk bijna volledig is overgenomen door het toerisme. Normaal gesproken niet helemaal ons ding, maar zo voor een aantal dagen was het hier heerlijk vertoeven. Vanaf het vliegveld in Krabi is het een dik halfuur rijden naar Ao Nang Beach.

Relaxen op Ao Nang Beach

We hadden een vroege ochtendvlucht en nadat we onze spullen in het hotel hadden afgegooid besloten we om maar meteen te gaan genieten van het strand. We liepen vanuit ons hotel eerst even langs de supermarkt voor een kleine lunch en wat water. Daarna liepen we meteen door naar het fantastische strand! De temperatuur was inmiddels behoorlijk gestegen, waardoor we eigenlijk meteen het fijne water in doken. Eigenlijk zijn we de hele middag hier bijna niet meer uitgekomen en hebben genoten van de fantastische omgeving.

Ao nang beach, Thailand, Krabi

Railay Beach

Onze tweede dag in het zuiden van Thailand besloten we een longtailboot te nemen naar het nabijgelegen strand Railay beach. In nog geen 10 minuten vaar je van Ao Nang Beach naar Railay Beach en het is hier gewoon nog mooier! We besluiten om eerste een beetje actief te doen en volgens de app maps.me kunnen we wandelen naar het naastgelegen strand Phra Nang Beach. Onderweg kom je verschillende uitzichtpunten tegen. Echter was het wandelen wat minder eenvoudig dan we van te voren hadden gehoopt en besloten we op een gegeven moment (als we een trap verticaal omhoog tegen een rots moeten nemen) dat het misschien verstandiger is om toch terug te keren naar Railay Beach.

Ao nang beach, Thailand, Krabi, view point,

Ao nang beach, Thailand, Krabi, view point, ladder

Eenmaal terug op Railay Beach gaan we heerlijk relaxen in zee en na een uitgebreide lunch besluiten we om te gaan kanoën om alsnog het andere strandje te bereiken. Jelmer duwt de kano in het water en op het moment dat ik naar de kano wil lopen snij ik me voet open aan een rots! Ai Ai! Het bloedde natuurlijk meteen flink door het water en we konden beiden wel zien dat hier eerst wat aan gedaan moest worden. Ik hinkelde ondertussen naar het kanoverhuur bedrijf en een super lieve Thai heeft mijn hele voet ontsmet en vervolgens verbonden. Super lief en fijn! We besloten om toch gewoon lekker te gaan kanoën en nog even te genieten van de fantastische omgeving.

Omdat we met een boot naar het strand waren gekomen moesten we natuurlijk ook weer met dat bootje terug. Mijn voet drooghouden was gewoon niet mogelijk en het lopen ging helaas steeds een stukje moeilijker. Aangekomen in het hotel heeft Jelmer nogmaals alles goed ontsmet en weer netjes verbonden.

Ao nang beach, Thailand, Krabi, gopro

Scooter huren

We wouden eigenlijk nog een keer naar Railay Beach om het strand aan de oostkust en het daarbij behorende uitzichtpunt te gaan bekijken. Helaas was dit met mijn voet gewoon niet mogelijk en we besloten daarom om een scooter te gaan huren. Goede keus! Wat een prachtige omgeving. We hebben genoten van onze scootertocht en hebben nog een stop gemaakt bij de bekende Tiger Cave Tempel.

Het bezoeken van de Tiger Cave Tempel

De Tiger Cave Tempel is een tempel gelegen op een 600 meter hoge klif. De tempel is te bereiken door een trap van maar liefst 1237 treden. Door de warmte en ongelijke treden is het behoorlijke pittige klim. Door mijn geblesseerde voet heb ik de 1237 treden naar de top overgeslagen, maar Jelmer heeft de top bereikt! Het uitzicht was er prachtig! ’s Avond genoten we van een prachtige zonsondergang en gaan we heerlijk luxe uiteten bij Carnivore Steak & Grill wat een dikke vette aanrader is. Het restaurant is een heel stuk duurder dan de andere tentjes maar voor €40,- hadden we met zijn tweeën een compleet drie gangen menu. Je zit op een heerlijk terras in een prachtige groene tuin. Een keertje wat luxer op zo’n reisje moet kunnen dachten we!

Ao nang beach, Thailand, Krabi, tigercave tempel, viewpoint

Laatste dag in Thailand

Het is alweer onze laatste dag in Thailand. We besluiten om nog een uitstapje te maken naar het Nopparat Thara Beach. Hoewel het al een stuk beter gaat met mij voet gaat het lopen nog niet helemaal goed. We gaan daarom lekker de middag aan het zwembad chillen. In de avond vliegen we terug en slapen we onze laatste nacht in een hotel nabij het vliegveld in Bangkok. De volgende ochtend genieten we nog van een laatste ontbijtje, voordat we weer in het vliegtuig naar Amsterdam stappen.

Het was een fantastisch reis door Thailand. En ondanks dat we er maar een weekje waren vond ik het meer dan waard. Het aandoen van twee bestemmingen was prima te doen in een week en we hebben een goede indruk gekregen. Ik denk dat we zeker nog eens naar Thailand zullen terugkeren. Ben jij al eens in Thailand geweest en heb je nog leuke aanraders voor de volgende keer?

8 gedachten over “Onze dagen in Ao Nang Beach

• 6 april 2018 om 08:05
    Permalink

Heel mooi! Na veel reizen door Thailand heb ik nog steeds geen enkel eiland bezocht. Deze staat in ieder geval hoog op mijn wishlist.

Ik ben altijd op zoek naar plekjes waar meer te doen is dan alleen strand 🙂

• 6 april 2018 om 21:20
      Permalink

Volgens mij moeten deze in Thailand wel te vinden zijn. Wij willen ook zeker nog eens terug keren naar Thailand.

• 6 april 2018 om 20:28
    Permalink

Balen van je voet, en jammer dat je daardoor niet de klim naar de Tiger Cave Tempel hebt kunnen maken. Voor de rest hebben jullie het prima naar de zin gehad volgens mij. Een aantal jaar geleden zijn we in Thailand geweest en hebben veel tempels gezien op Koh Samui en Bangkok aangedaan.

• 6 april 2018 om 21:22
      Permalink

Het was een heerlijke trip! Koh Samui hebben wij in de voorbereidingen ook nog even naar gekeken. Maar het vliegen naar Krabi in vergelijking met Ko Samui was voor met zijn tweetjes bijna €250,- goedkoper. Toen was de keus snel gemaakt.

• 6 april 2018 om 21:31
    Permalink

Ondanks dat jullie niet verder zijn geklauterd heeft die wandeling naar Phra Nang Beach in ieder geval mooie foto’s opgeleverd! Vooral die met die trap vind ik tof. En ach, soms moet je jezelf inderdaad even wat extra’s gunnen op reis en dan is lekker uitgebreid eten met z’n tweeën voor 40 euro echt niet gek denk ik zo!

• 6 april 2018 om 22:05
    Permalink

Mooi verslag van jullie vakantie en ervaring van Thailand.
    Wellicht ook een land voor ons om te bezoeken.

• 9 april 2018 om 23:42
    Permalink

Dat lijkt me een heerlijk tripje. Maps.me gebruik ik ook altijd graag om “onontdekte” plekjes mee te vinden. Lekker op avontuur!