We zijn weer terug in Nederland! Gisteren rond 20:00 zijn we geland op Schiphol en werden we door de ouders van Jelmer terug naar ons huisje in Voorburg gebracht. We hebben een fantastische tijd in Thailand gehad en hoewel het een kort tripje was hebben we een mooie en goede indruk van Thailand gekregen. We begonnen onze reis in Bangkok en vandaag nemen we jullie mee naar deze drukke en veelzijdige stad in Thailand.

Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun

Na een fijn nachtje te hebben geslapen begonnen we onze eerste echte dag in Bangkok bij Grand Palace. We waren er behoorlijk vroeg en we hadden al gehoord dat het er goed druk kon zijn en niets was minder waar. Het was er zo ongelofelijk druk dat je gewoon over de hoofden kon lopen. Door de hitte (36 graden) en de enorme mensenmassa heb ik eigenlijk niet veel van Grand Palace kunnen zien. Je moest opletten waar je liep, zodat je niet struikelde over een of andere selfiestick. De paleizen waren natuurlijk prachtig met heel veel goud!

Na ons bezoekje aan Grand Palace liepen we door naar Wat Pho. Hier was het gelukkig een stuk rustiger! Wat Pho is de grootste en oudste Boeddhistische tempel van Bangkok en is bekend door de enorme liggende Boeddha. Het was super leuk om hier in dit bijzondere tempelcomplex rond te lopen. De kleurrijke stoepa’s zijn prachtig en je vindt er meer dan 1000 Boeddhabeelden! Na dit tempelcomplex was het tijd voor de lunch! We kozen om echt Thais te gaan eten en bestelden een overheerlijke Pad Thai! Aanrader!

Bangkok, Wat Pho, Stupa, Stoepa

Na deze lekkere lunch hebben we de Chao Phraya rivier overgestoken om het tempelcomplex Wat Arun te bezoeken. Dit tempelcomplex was mijn persoonlijke favoriet! Je kijkt je ogen uit door het prachtige porselein en je kunt er heel erg mooi tussen door lopen! Het complex is een stuk kleiner, maar daardoor ook een stuk rustiger dan de andere twee bezienswaardigheden.

Khao San Road

Na Wat Arun vonden we het tijd voor een lekker verkoelend drankje en waar kan dat in Bangkok beter als op Khao San Road. Deze bekende straat in Thailand is vooral bekend onder Backpackers en alles is hierop ingericht. Je vindt er voornamelijk restaurantjes en barretjes! Overdag is het nog behoorlijk rustig, maar ’s avonds gaat het hier helemaal los! Wij lopen over Khao San Road en de omliggende straten en nemen een heerlijk koud Thais biertje op het terras! ’s Avonds hebben we voor de tweede keer vandaag heerlijke Thais gegeten. Ik weet niet precies meer wat ik had besteld, maar het was iets met kip en erg lekker!

Fietsen met Co van Kessel door Bangkok

De volgende ochtend ging onze wekker vroeg! We hadden namelijk om 07:00 een reservering staan bij Co van Kessel voor een fietstour door Bangkok. Ik denk dat elke Nederlander die in Bangkok is geweest deze fietstocht heeft gedaan, maar het is ook echt de moeite waard. We vertrokken met onze groep iets na zevenen, omdat het enorm aan het regenen was in Bangkok. Niet een beetje maar echt met bakken uit de lucht. De fietstocht gaat hoe dan ook door, dus hup onze poncho aan en gaan. Kronkelend door de kleine straatjes hebben we door Bangkok gefietst! Het was super leuk en we hadden een super leuke gids!

Bang Rak

In Bang Rak kwamen we eigenlijk een beetje bij toeval terecht. Na de fietstocht hebben we ons een beetje opgefrist en hadden we zin om ergens iets lekkers te gaan eten. Ik wou nog heel graag de Mango Sticky Rice proberen en we besloten om af te reizen naar een tentje in Bang Rak. Het tentje waar we dit heerlijke toetje wouden eten was helaas al dicht, maar het district was super leuk! Overal op straat stonden van die foodstalletjes en het was er lekker Aziatisch chaotisch. Een dikke aanrader om een beetje door dit district rond te dwalen.

De avondmarkt PatPong

Onze laatste avond in Bangkok besteden we aan de PatPong Night Market. We wouden nog graag een Night Market bezoeken en wisten niet zo goed welke. Na een beetje research kwamen we uit bij de PatPong Night Market. Deze markt was bij nader inzien toch niet helemaal ons ding! De markt bestaat uit een strook met kraampjes met aan de buitenkant van deze kraampjes allerlei Go-Go bars. We hadden gehoopt op een fijne markt met leuke foodstalletjes, maar dat viel helaas een beetje tegen.

De volgende ochtend vertrokken we met het vliegtuig naar Krabi. Vanaf het vliegveld in Krabi hebben we de bus gepakt naar Ao Nang Beach, waar we de rest van onze reis verbleven. Binnenkort meer online over onze dagen in Ao Nang Beach!