Afgelopen zaterdag was ik op het We Are Travellers Event in Amsterdam. Het event werd georganiseerd door Roëll de Ram bekend van haar reisblog WeAreTravellers.nl. Het was een super leuke middag vol met gezelligheid, wereldse hapjes + drankjes en een handige mini fotografie workshop. Daarnaast ontving je ook nog eens het door Roëll geschreven boek Backpack bestemmingen.

Het boek Backpack bestemmingen

Roëll is een backpacker in hart en nieren en 10 jaar geleden startte ze haar eerste backpackersavontuur in Brazilië. Al snel is ze verslaafd aan het reisvirus en heeft ondertussen al tientallen landen bezocht! Het eerste wat opvalt aan het boek Back bestemmingen is de super mooie kaft. Het boek heeft een harde kaft en de gekozen foto op de voorkant van het boek is prachtig!

Backpack bestemmingen, travelaar

23 backpack bestemmingen

Het boek geeft een kijkje in totaal 23 backpack bestemmingen over de hele wereld. Geen enkel continent wordt overgeslagen en de ene bestemming is nog mooier en avontuurlijker als de andere. De inhoudsopgave in het begin van het boek geeft duidelijk aan welke bestemmingen er allemaal in het boek naar voren komen en daarnaast begint elke bestemmingen met een korte opsomming van een aantal belangrijke punten van het desbetreffende land. Je vindt hier onder andere de beste reistijd, een indicatie van het benodigde budget en het vervoer. Vervolgens worden er per land een aantal locaties genoemd, welke je zeker niet mag missen! Kortom: een boek vol met inspiratie voor je volgende backpack trip!

Backpack bestemminge, travelaar

De prachtige foto’s in het boek

Bijna alle foto’s in het boek zijn door Roëll zelf gemaakt en dat maakt het boek voor mij ook zo mooi en bijzonder! Je ziet niet alleen de standaard landschapsfoto’s of uitzichten van een stad, maar ook foto’s met haar zelf erop! Dit maakt het boek eerlijk, persoonlijk en je krijgt hierdoor een klein beetje het gevoel alsof je wordt meegenomen op reis!

Backpack bestemmingen, travelaar

Zelf heb ik al een aantal bestemmingen uit het boek uitvoerig gelezen en ik weet zeker dat als we weer een nieuwe reis gaan plannen dit boek er vast en zeker bij gaan pakken! We zijn sowieso gek op reisboeken en dit boek krijgt dan ook een mooi plekje in onze boekenkast! Nieuwsgierig? Het boek is voor 20 Euro onder andere te koop bij Bol.com.