Daar is dan ‘eindelijk’ de laatste dag van 2020. Hoewel we allemaal wel weten dat morgen de wereld er niet ineens anders uitziet voelt het toch fijn om dit bizarre jaar af te sluiten. Het jaar 2020 was voor ons persoonlijk niet het beste jaar. Zonder er hier al te veel over uit te weiden zijn we blij dat we dit jaar kunnen afsluiten en kijken we vol nieuwe energie naar 2021! Dit jaar zijn er ook minder artikelen online gekomen op Billenbloot Kokosnoot, maar de jaarlijkse jaaroverzicht kon natuurlijk ook dit jaar niet ontbreken.

Wereldreis

Ondanks dat 2020 een bizar jaar was begon het jaar voor ons geweldig! We vierden namelijk oud & nieuw niet in Nederland, maar in Chili! Midden op een plein vol met onbekende mensen in San Pedro de Atacama telden we samen af naar 2020. Het was een fantastische ervaring en een moment om nooit meer te vergeten. Het jaar 2020 had het jaar van onze wereldreis moeten worden en wat hebben we tot 18 maart genoten. Elk moment was fantastisch en het eerste kwartaal was misschien wel het beste kwartaal ooit!

Colombia, Cartagena, Christmass

Recap wereldreis

Het waren 108 dagen om nooit te vergeten! We hebben gereisd door maar liefst 8 landen en hebben een groot gedeelte van onze bucketlist kunnen afstrepen. Jelmer maakte meer dan 7000 foto’s en we sliepen in 51 verschillende accommodaties. We hadden 19 ochtenden een koude douche, 3x een suïcide douche en 1x geen douche! We zijn maar liefst 18x het vliegtuig ingestapt en hebben 1x onze vlucht gemist. We hebben temperaturen gehad van -10 tot 40 graden, 10 tubes zonnebrandcrème gebruikt en 6 flesjes deet. We stuurden 8 kaartjes naar onze oma’s en hebben 86 potjes schaak gespeeld! Eerlijk is eerlijk Jelmer heeft de strijd met slechts 1 potje verschil gewonnen.

Amsterdam en museumjaarkaart

Het reizen was in 2020 anders dan we hiervoor gewend waren. Normaal gesproken staan er elk jaar meerdere tripje gepland, maar dit jaar zochten we het gewoon iets dichter bij huis. Zo gingen we een weekendje naar Amsterdam en kochten we weer een museumjaarkaart. Hiermee bezochten we onder ander het Rijksmuseum in Amsterdam, maar ook het Rijksmuseum Twenthe.

Oostenrijk

Na onze wereldreis stond het reizen een tijdje lang stil, maar in de zomer zijn we toch voor 10 dagen vertrokken naar Oostenrijk. Oostenrijk was een bestemming in Europa die we beiden altijd al eens wilden bezoeken en wat hebben we genoten. We zijn begonnen in Salzburg en zijn via Hallstatt, Mayrhofen en de Achensee geëindigd in Innsbruck. In Oostenrijk hebben we voor het eerst gesupt, geraft, veel gewandeld en vooral genoten van de fantastische natuur. In Innsbruck sloten we de vakantie af met vrienden. Het was een heerlijke vakantie en zeker en bestemming om nog eens naar terug te keren.

Oostenrijk, Mayerhove

Marskramerpad en Werk aan de Muur

Op reis zijn we altijd aan het wandelen en we dachten dat kan in Nederland ook. We kochten het boekje van het Marskramerpad (wandeling van oost naar west Nederland) en hebben ondertussen één etappe gewandeld. Hopelijk kunnen we in 2021 meerdere etappes afronden en zien hoe mooi Nederland is. Nu we minder reizen is er meer tijd voor andere dingen. Zo is Jelmer vooral bezig met zijn foto’s en zijn er aantal fotoboeken in de maak. Daarnaast is hij ook gestart met eigen ‘winkeltje’ bij Werk aan de Muur. Inmiddels zijn er al een aantal werken verkocht en is het een leuke nieuwe hobby geworden. Nieuwsgierig naar zijn ‘winkeltje’? Klik hier.

We zijn benieuwd wat het jaar 2021 ons gaat brengen! Voor nu wensen we iedereen een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2021!

Chili, Patagonia, Torres del Pain