Het is tijd voor de eerste wereldreisupdate. Inmiddels zijn we al bijna drie weken onderweg en het reizen bevalt ons tot nu toe goed. Onze wereldreis is niet gestart in Colombia, maar geheel onverwachts in Canada! Verder heeft buitenlandse zaken het reisadvies voor Bolivia aangepast, waardoor we na Colombia gelukkig verder kunnen reizen naar Bolivia. Al eerder namen we jullie mee in onze voorbereidingen van de wereldreis en willen jullie nu ook een klein beetje laten meereizen met onze avonturen doormiddel van onze wereldreisupdates.

Overstap gemist

Na wat afscheidstraantjes op Schiphol vertrok ons vliegtuig bijna twee uur later dan gepland richting Canada. We vlogen als eerste naar Toronto, waar we zouden overtappen om verder te reizen naar Bogota. Helaas hebben we door de vertraging de overstap in Toronto gemist, waardoor we niet verder konden vliegen. Na lang wachten voor de servicebalie van Air Canada bleek dat de volgende mogelijkheid om naar Bogota te vliegen twee dagen later was. Er zat niet anders op dan twee dagen te genieten van Canada. We hebben er maar het beste van gemaakt en achteraf gezien was het een leuke toevoeging van onze reis. We hebben een auto gehuurd en hebben onder andere de Niagara Falls bezocht.

Niagara Falls, Canada

Minca

Door onze gemiste overstap hebben we geen tijd gehad om Bogota te verkennen. Onze vlucht naar het noorden van Colombia stond al gepland. Na een nachtje te hebben geslapen bij het vliegveld in Bogota, vlogen de volgende ochtend direct door naar Santa Marta. Vanaf Santa Marta reisden we per taxi, bus en motor door naar het plaatsje Minca. Hier verbleven we drie nachten op een fantastische locatie! In Minca hadden we even de tijd om bij te komen van een hectische periode. We hebben heerlijk gezwommen, gewandeld, gelezen en gerelaxt in een hangmat. Onze accommodatie lag hoog in de bergen, zonder wifi. Kortom de perfecte locatie om eventjes helemaal tot rust te komen.

Minca, Casas Viejas

Palomino

Na Minca was het tijd om door te reizen naar Palomino. Een echt backpackersdorpje aan de Caribische zee. De temperatuur is hier heerlijk en de pelikanen vliegen je om de oren. Het strand zelf viel ons behoorlijk tegen, maar het zwembad bij ons hostel was erg fijn. Wel hebben we een lekkere strandwandeling gemaakt en genoten van de lekkere temperatuur.

Colombia, Palomino, Strand

Tayrona National Park

Na twee nachten verlieten we Palomino en zijn doorgereisd naar Tayrona National Park. We sliepen niet in het park zelf, maar in een hostel vlakbij. Hier hebben we voor het eerst samen in een dorm (gemeenschappelijk slaapkamer) geslapen wat ons eigenlijk prima beviel. Na een prima eerste nacht bezochten we het Tayrona National Park. Het Tayrona National Park is het bekendste national park van Colombia met kilometers strand en jungle. In totaal hebben we 6 uur door dit park gewandeld en zagen onderweg ondere andere apen, kolonies mieren en spinnen! Het eindpunt van onze wandeling was het uitzichtpunt bij Cabo San Juan. Tijdens het wandelen hebben we denk ik al ons lichaamsvocht eruit gezweet, want damn wat was het warm. Je kunt er voor kiezen om in het park bij één van de campings te overnachten, maar wij kozen ervoor om ook weer terug te wandelen.

Colombia, Tayrona, Minca, Santa Marta

Cartagena

Onze aller eerste stad in Colombia was Cartagena. Een kleurrijke stad met een heel gezellig centrum. We begonnen onze eerste dag in Cartagena met een free walking tour. Normaal vinden we dit altijd super leuk, maar deze viel behoorlijk tegen. Bij een walking tour hoop je altijd een leuk stukje van de stad te zien met een aantal leuke verhalen. Hier hadden we na anderhalf uur nog geen 500 meter gewandeld en besloten om er stiekem tussen uit te knijpen. We hebben zelf de stad verder ontdekt wat een goede keuze was. In Cartagena wordt het overdag behoorlijk warm, waardoor we vaak rond een uurtje of zes al opstonden om de hitte een beetje voor te zijn.

Cartagena, Gertsamani

Salento en Valle de Cocora

Na drie dagen Cartagena vlogen we naar Pereira. Vanuit Pereira pakten we de bus naar Salento. Salento is een fijn dorpje in Colombia. De reden waarom de meeste reizigers Salento bezoeken is vanwege de Valle de Cocora. In Valle de Cocora vind je enorme palmbomen. Er zijn meerdere wandelingen in dit gebied te doen en wij kozen voor de lange van 6 uur. Helaas liepen we de eerste dag volledig verkeerd, waardoor we 4 uur verkeerd gewandeld hebben. Geen palmboom gezien en dus besloten we de tweede dag om het opnieuw te proberen (voordeel van op reis zijn zonder einddatum). De tweede dag wisten we de ingang wel te vinden en hebben we genoten van de prachtige palmbomen en de toch wel pittige wandeling. Verder hebben we in Salento een koffiefarm bezocht, want in Colombia weten ze wel wat goede koffie is! Leuk om het hele proces van koffie maken te zien.

Colombia Salento, Valle de cocora

Dit was onze eerste wereldreisupdate. Hopelijk vinden jullie het leuk om op deze manier een klein beetje met ons mee te reizen. Op dit moment zijn we in Medellin wat onze laatste stop in Colombia is. Over drie dagen vliegen we door naar Bolivia waar we in de hoofdstad Kerstmis gaan vieren. Vind je het leuker om vaker updates van ons te volgen? Wij zijn ook te volgen op Polarsteps.